logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

تجار زنجانی آماده توسعه همکاری اقتصادی با بازرگانان اندونزی است/ استان زنجان ظرفیت بالایی در حوزه فرش و نساجی دارد

تجار-زنجانی-آماده-توسعه-همکاری-اقتصادی-با-بازرگانان-اندونزی-است-استان-زنجان-ظرفیت-بالایی-در-حوزه-فرش-و-نساجی-دارد

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به آمادگی استان زنجان برای افزایش همکاری بین تجار زنجان با اندونزی گفت: تاجران زنجانی آماده افزایش روابط اقتصادی با تجاری اندونزی دارند.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی امروز در جلسه تاجران زنجانی با سفیر کشور اندونزی در ایران با اشاره به ظرفیت بالای استان زنجان در زمینه صادرت فرش اظهار کرد: با توجه به اینکه اندونزی از فرش ایران استقبال خوبی دارند و استان زنجان نیز در حوزه فرش ظرفیت بالایی دارد می‌تواند ارتباط خوبی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اشاره به ینکه استان زنجان در حوزه فرش قدمت بالایی دارد افزود: بخش عمده‌ای از فرش ایران که توسط سایر استان‌ها صادر می‌شود در زنجان تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: استان زنجان همچنین در حوزه نساجی ظرفیت بالایی دارد و در این صنعت رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان کالاهای متنوعی تولید می‌شود ابراز کرد: محصولات استان زنجان بسیار متنوع هستند و این در حالی است که استان زنجان برای همکاری هرچه بیشتر با کشور اندونزی آماده است.

جمیلی با بیان اینکه زنجان به تصویب هیئت دولت در حال تبدیل شدن به قطب فناوری اطلاعات کشور است، گفت: برای انتقال تکنولوژی به کشور اندونزی و نیز در مبادلات تجاری و انتقال تجربه این استان آماده همکاری است.

وی موقعیت جغرافی استان زنجان را خوب عنوان کرد و افزود: استان زنجان به دلیل فاصله کمی که با تهران دارد به لحاظ توسعه تجاری نیز از نظر جغرافیایی وضعیت خوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خاطر نشان کرد: نیمی از تولیدات و مصرف کشور پهناور ایران در مسافت کوتاهی با استان زنجان قرار دارند و این موضوع می‌تواند برای کشور اندونزی حائز اهمیت باشد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر